piątek, 2 września 2016

"52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca" Jessica Brody


Większość z nas w dzieciństwie marzyło o tym magicznym momencie, kiedy wejdziemy w dorosłość, kiedy przekroczymy granicę osiemnastu lat i wyjątkiem nie będzie tu Lex. Dla niej dzień osiemnastych urodzin będzie dniem, w którym stanie się milionerką, bo otrzyma od ojca 25 milionów dolarów. Nic więc dziwnego, że nie może się doczekać. Pojawiają się jednak pewne komplikacje, w wyniku których, wypłata pieniędzy zostaje odroczona. Co Lex jest w stanie zrobić, żeby odzyskać wymarzony czek?

Fabuła tej książki jest nazywana "historią kopciuszka opowiedzianą od tyłu" i to określenie bardzo dobrze definiuje tę lekturę. Można więc śmiało powiedzieć, że jest to nowa interpretacja czegoś, co wszyscy dobrze znamy. Warto wspomnieć, że autorka bardzo się postarała i nie oparła całej fabuły na jednym wątku, jest ich znacznie więcej. Bardzo podobało mi się także to, że czytelnik jest cały czas czymś zaskakiwany. Właściwie już od pierwszej strony, kiedy to okazuje się, że rozpieszczona księżniczka nie miała tak idealnego życia, jak moglibyśmy przypuszczać. Cała postać głównej bohaterki jest bardzo dobrze wykreowana. Jej charakter początkowo odzwierciedla warunki, w jakich się wychowywała, a później zaczyna przechodzić powolną przemianę. Jej osobowość zmienia się stopniowo, tak, że jesteśmy w stanie uwierzyć w istnienie takiej osoby i historii. Lex jest także bohaterką, która wzbudza najwięcej uczuć. Początkowa niechęć zmienia się z czasem w sympatię. Podobnie jest później z ojcem bohaterki, który okazuje się być postacią zdecydowanie bardziej wielowymiarową niż mogliśmy sądzić na początku.

"52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca" to książka idealna na wakacje. Jej fabuła i bohaterowie z pewnością sprawią, że zapomnicie o swoich problemach i całkowicie zanurzycie się w świecie Lex. Całość czyta się jednym tchem, a po lekturze pozostaje tylko żal, że ta przygoda skończyła się tak szybko. Zdecydowanie polecam.

Tytuł: 52 powody, dla których nienawidzę swojego ojca
Autor: Jessica Brody
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Ocena: 8/10

10 komentarze:

  1. słyszałam, że jest zabawna. mam ją w planach, z nadzieją, że główna bohaterka nie będzie mnie irytować. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Główna bohaterka irytuje na początku, później staje się bardziej ludzka. Co nie zmienia faktu, że zabawna jest cały czas :D

      Usuń
  2. Chyba nie miałabym cierpliwości do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, na początku trzeba się wykazać dużą cierpliwością, ale myślę, że warto :)

      Usuń
  3. Książka się zapowiada ciekawie.
    Oooo i jest zabawna! Coś idealnego.
    Chociaż irytująca bohaterka mnie martwi.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę da się z nią wytrzymać :D Bywały już gorsze :D

      Usuń
  4. Czytałam kilka recenzji i nawet stwierdziłam, że ją przeczytam, ale w końcu o niej zapomniałam :D Przypomniałaś mi o niej, więc teraz zapiszę sobie tytuł żeby nie zapomnieć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię przypominać o dobrych książkach :D Myślę sobie wtedy, że daję im drugie życie :D

      Usuń
  5. Leży na półce ... i jeszcze jej nie przeczytałam. A wydaje się takim fajnym czytadłem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli przeczytasz to koniecznie daj znać, jak wrażenia z lektury :)

      Usuń

 

Życie bez książek? Nigdy! Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang